Pepco i Action mają się czego bać. Ukraińska sieciówka ma chrapkę na polski rynek

Dodano:
Flaga Ukrainy Źródło: Pexels / Yunus Erdogdu
Ukraińcy mają ambitny plan wkroczenia na polski rynek z sieciówką z segmentu dyskontów non-food. Największymi konkurentami Avrory będą Action, Pepco, Dealz i Kik.

Avrora wchodząc do Polski musiałaby zmierzyć się przede wszystkim z konkurencją takich sklepów jak Action czy Pepco, do których oferty ukraińska sieć ma najbardziej zbliżony asortyment. Niedawno sklepy zagościły na rynku rumuńskim, a teraz właściciele mają chrapkę na kolejne regionalne rynki, o planowanej ekspansji sklepu informuje "Wprost".

Avrora konkurentem dla Action i Pepco

Avrora zarządza siecią ponad 1600 sklepów, oferujących około 6000 produktów w 30 różnych kategoriach. W jej asortymencie znajdują się m.in. artykuły domowe, odzież, kosmetyki, chemia gospodarcza, elektronika, zabawki i akcesoria sportowe. W ograniczonej ilości dostępne są również produkty spożywcze, takie jak napoje i przekąski. W sklepach ukraińskiej sieci pracuje ponad 13 tys. osób.

Avrora zadebiutowała na rynkach zagranicznych jesienią 2023 r., otwierając pierwsze sklepy w Rumunii, gdzie działa już ponad 30 placówek. Firma planuje dalszą ekspansję w Europie Środkowej i Wschodniej, co potwierdza rejestracja znaku towarowego w Mołdawii oraz plany wejścia na polski rynek.

Jak podają źródła branżowe, rozpoczęcie działalności Avrory w Polsce zależy od przygotowania operacyjnego i dokładnej analizy rynku. Chociaż konkretna data nie została jeszcze ustalona, ewentualny sukces mógłby poważnie wpłynąć na konkurencję w segmencie dyskontów.

Avrora poza Ukrainą

Jesienią 2023 r. Avrora rozpoczęła ekspansję zagraniczną, otwierając pierwsze sklepy w Rumunii pod nazwą Aurora. Obecnie sieć zarządza tam ponad 30 placówkami i przygotowuje się do debiutu w Mołdawii. W styczniu 2025 r. kanał "Moldova Express" na który powołują się Wiadomości Handlowe poinformował, że firma złożyła wniosek o rejestrację swojego znaku towarowego w tym kraju, co potwierdza wcześniejsze zapowiedzi kierownictwa Avrory.

Choć pierwotnie Polska była rozważana jako pierwszy rynek poza Ukrainą, ostatecznie wybrano Rumunię. Taras Panasenko, CEO Avrory cytowany przez Wiadomości Handlowe, wyjaśnił w 2023 r., że Rumunia okazała się lepszym wyborem do rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji. Teraz władze sieci ponownie jednak zainteresowały się Polską.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...